Huge selection of Nike soccer cleats,Shop for Nike HypervenomX Proximo Street TF - Blue Lagoon/White/Volt/Black,important site.

» Dofinansowanie do fotowoltaiki Dofinansowanie do fotowoltaiki – Gmina Lubin

Dofinansowanie do fotowoltaiki

 

Szanowni Mieszkańcy,

w związku z realizacją projektu grantowego „Regionalny Program Energetyki Prosumenckiej – mikroinstalacje fotowoltaiczne w budynkach jednorodzinnych na terenie wybranych gmin Dolnego Śląska”, mieszkańcy Gminy Lubin mogą korzystać  z indywidualnych, bezpłatnych porad doradców technicznych.

Dyżur doradcy będzie miał miejsce w dniu 15 stycznia 2018 r., w godz. 09.30-15.30 (Urząd Gminy w Lubinie, ul. Władysława Łokietka 6, salka konferencyjna -II piętro, pok. Nr 14).

Obowiązują zapisy na konsultacje, na poszczególne godziny. Rejestracja telefoniczna pod  nr tel. 76 840 31 28.

 

 

 

Szanowni Mieszkańcy,

14 grudnia 2017 roku o godz. 17.00 w świetlicy wiejskiej w Osieku odbędzie się spotkanie informacyjne dotyczące Projektu partnerskiego pn. „Regionalny Program Energetyki Prosumenckiej-mikroinstalacje fotowoltaiczne w budynkach jednorodzinnych na terenie wybranych gmin Dolnego Śląska” .

Zapraszamy Wszystkich zainteresowanych mieszkańców Gminy Lubin !

 

Uprzejmie prosimy o przygotowanie na spotkanie:

  • informacji o wysokości opłat za energie elektryczną z faktur za ostatnich 12 miesięcy
  • informację o miejscu niezacienionym

(o kierunku południowym/południowo-wschodnim/południowo-zachodnim) w m2 na: dachu skośnym lub dachu płaskim

 

 


 

Ogłoszenie o naborze wniosków

Ogłoszenie o naborze nr 1/2017 z dnia 01-12-2017 r.
Instytucja Ogłaszająca Konkurs: Oddział Terenowy Stowarzyszenia Wolna Przedsiębiorczość
w Świdnicy dalej zwana Grantodawcą
Projekt grantowy pn. „Regionalny Program Energetyki Prosumenckiej – mikroinstalacje fotowoltaiczne w budynkach jednorodzinnych na terenie wybranych gmin Dolnego Śląska
nr RPDS.03.01.00-02-0021/17
Cała dokumentacja wraz z załącznikami dotycząca ogłoszenia o konkursie znajduje się na stronie
 www.pv-projekt.pl oraz na stronach gmin partnerskich.

 

Projekt realizowany w partnerstwie z gminami zwanych dalej gminami partnerskimi:

Gmina Miejska Bolesławiec, Gmina Miejska Dzierżoniów, Gmina Wiejska Dzierżoniów, Gmina Kąty Wrocławskie, Gmina Kłodzko, Gmina Kobierzyce, Gmina Krośnice, Gmina Lubin, Gmina Milicz, Gmina Pieszyce, Gmina Siechnice, Gmina Twardogóra, Gmina Żmigród, Gmina Żórawina.

Cel i przedmiot projektu: Celem konkursu jest wyłonienie projektów, które w największym stopniu przyczynią się do osiągnięcia celów RPO WD, celów Działania 3.1 określonych w SZOOP RPO WD, do których należy w szczególności zwiększenie poziomu produkcji energii ze źródeł odnawialnych w województwie dolnośląskim oraz celów projektu grantowego pn. „Regionalny Program Energetyki Prosumenckiej – mikroinstalacje fotowoltaiczne w budynkach jednorodzinnych na terenie wybranych gmin Dolnego Śląska”.

Grantodawca udzieli wsparcia projektom dotyczącym produkcji energii elektrycznej (wraz z podłączeniem tych źródeł do sieci dystrybucyjnej/przesyłowej) polegającym na budowie (w tym zakupie niezbędnych urządzeń) mikroinstalacji służących wytwarzaniu energii z OZE przez osoby fizyczne w budynkach jednorodzinnych w celu zaspokojenia własnych potrzeb zmierzających do zwiększenia udziału odnawialnych źródeł energii w bilansie energetycznym na określonym obszarze Dolnego Śląska.

Grantobiorca – właściciel/współwłaściciele budynku jednorodzinnego znajdującego się na terenie jednej z gmin partnerskich, spełniający kryteria oceny Grantobiorców.

Maksymalny poziom wsparcia finansowego (grantu) – 85% wydatków kwalifikowalnych

Maksymalna wartość całkowitych wydatków kwalifikowalnych na 1 kW mocy instalacji fotowoltaicznej wynosi 7 000,00 PLN brutto.

Maksymalna całkowita wartość wydatków kwalifikowalnych nie może przekroczyć:  7 000 PLN brutto x 10 kW = 70 000 PLN brutto.

Alokacja – Na realizację konkursu w ramach naboru nr 1/2017 przewidziano: 17 909 500,00 PLN*

(* Kwota przeznaczona na jedną gminę partnerską wynosi 1 279 250,00 PLN i dotyczyć będzie udzielenia około 43 grantów  o łącznej minimalnej mocy instalacji fotowoltaicznych 215 kW).

Wkład własny Grantobiorcy – który jest wnoszony w formie wkładu pieniężnego i stanowi min. 15% wydatków kwalifikowalnych

Uwaga: jeden Grantobiorca może złożyć tylko jeden wniosek o grant

Wydatki kwalifikowalne – wydatki związane z nabyciem oraz montażem instalacji fotowoltaicznej. Katalog wydatków kwalifikowalnych tj. wydatków ponoszonych przez Grantobiorcę niezbędnych do celów realizacji Projektu zostały określone w Regulaminie konkursu.

Termin składania  wniosków –  od dnia 29.12.2017 od godziny 8:00  do dnia 31.01.2018 do godziny 15:00.

Miejsce składania wniosków – OTS Wolna Przedsiębiorczość ul. Stalowa 2, 58-100 Świdnica lub w Urzędzie Gminy właściwym  ze względu na adres lokalizacji inwestycji.

Forma składania wniosków  – zgodnie z Regulaminem konkursu.

Okres realizacji projektu – do maja 2019 r.

Kryteria oceny Grantobiorców – zgodnie z Regulaminem konkursu.

 


 

Projekt grantowy pn. „Regionalny Program Energetyki Prosumenckiej – mikroinstalacje fotowoltaiczne w budynkach jednorodzinnych na terenie wybranych gmin Dolnego Śląska” nr RPDS.03.01.00-02-0021/17 realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020, oś priorytetowa 3 Gospodarka niskoemisyjna, działanie 3.1 Produkcja i dystrybucja energii ze źródeł odnawialnych – konkursy horyzontalne, schemat 3.1.C. Projekty grantowe (zgodne z art. 35 i art. 36 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020), dotyczące produkcji energii elektrycznej i/lub cieplnej (wraz z podłączeniem tych źródeł do sieci dystrybucyjnej/ przesyłowej) polegające na budowie (w tym zakup niezbędnych urządzeń) mikroinstalacji służących wytwarzaniu energii z OZE.

Liderem projektu jest OTS Wolna Przedsiębiorczość ze Świdnicy, a partnerami jest 14 gmin Dolnego Śląska: Gmina Miejska Bolesławiec, Gmina Miejska Dzierżoniów, Gmina Dzierżoniów, Gmina Katy Wrocławskie, Gmina Kłodzko, Gmina Kobierzyce, Gmina Krośnice, Gmina Lubin, Gmina Milicz, Gmina Pieszyce, Gmina Siechnice, Gmina Twardogóra, Gmina Żmigród oraz Gmina Żórawina.

Maksymalny poziom dofinansowania grantów przyznawanych Grantobiorcom przez Grantodawcę wynosi do 85% z uwzględnieniem limitów pomocy dot. projektów objętych pomocą de minimis pomoc określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013).
Zgodnie z ww. rozporządzeniem:
Całkowita kwota pomocy de minimis przyznanej jednemu przedsiębiorstwu nie może przekroczyć 200 000 EUR w okresie trzech lat podatkowych.
Całkowita kwota pomocy de minimis przyznanej jednemu przedsiębiorstwu prowadzącemu działalność zarobkową w zakresie drogowego transportu towarów nie może przekroczyć 100 000 EUR w okresie trzech lat podatkowych. Pomoc de minimis nie może zostać wykorzystana na nabycie pojazdów przeznaczonych do transportu drogowego towarów.

Kwalifikowalność wydatków dla projektów współfinansowanych ze środków unijnych w ramach RPO WD określają przepisy unijne i krajowe, a w szczególności:

  1. rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347/320 z 20.12.2013 r.);
  2. rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013);
  3. rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015 r. poz. 488);
  4. ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 2017) wraz z aktami wykonawczymi;
  5. Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 zatwierdzony przez Komisję Europejską decyzją z dnia 18 grudnia 2014 r.
  6. zaakceptowany 16-09-2016 r. przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020
  7. wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020;
  8. Wytyczne Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 do realizacji projektów grantowych w ramach działania 3.1 Produkcja i dystrybucja energii ze źródeł odnawialnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020;
  9. załącznik nr 6 do SZOOP określający zasady kwalifikowalności wydatków w RPO WD;
  10. zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji projektu grantowego – „Wytyczne dotyczące wyboru wykonawcy”;
  11. podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji (dostępny na stronie internetowej DIP);
  12. wytyczne grantowe do działania 3.1;
  13. umowa o dofinansowanie realizacji projektu grantowego podpisana pomiędzy OTS oraz DIP;
  14. Umowa o powierzenie Grantu.

Odbiorcami  projektu są mieszkańcy gminy będący właścicielami/współwłaścicielami budynku jednorodzinnego, zlokalizowanego na terenie gminy Lubin, którzy dzięki realizacji projektu będą w stanie obniżyć znacząco rachunki za energię elektryczną.
Kwota przeznaczona na granty wynosi ok. 1,2 mln  PLN i posłuży dofinansowaniu około 40 instalacji na terenie gminy. Zgodnie z założeniami projektu, systemy PV będą musiały spełnić nie tylko dodatkowe rygory projektów wspieranych ze środków unijnych, ale także podwyższone wymogi techniczno-energetyczne, efektywnościowe i lokalizacyjno-budowlane.

W listopadzie 2017 roku planowane jest uruchomienie konkursu z naborem wniosków o grant. W tym czasie dla zainteresowanych mieszkańców udostępniony jest Punkt Informacyjny zlokalizowany w Urzędzie Gminy w Lubinie, w którym udzielane będą wszelkie informacje na temat projektu. Obsługą punktu zajmują się pracownicy Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, urzędujący w pokoju nr 9, ul. Władysława Łokietka 6a lub pod numerem telefonu: 76/ 84- 03-128).

O grant mogą się starać mieszkańcy Gminy, którzy m.in.:

  • są właścicielami/współwłaścicielami budynku jednorodzinnego posadowionego na terenie gminy;
  • nie zalegają z podatkami na rzecz gminy;
  • zamieszkują na terenie gminy – przynajmniej  jeden współwłaściciel;
  • mają podpisaną kompleksową umowę sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji dla nieruchomości (stroną umowy musi być właściciel lub współwłaściciel);
  • posiadają środki finansowe na realizację całego przedsięwzięcia (środki na rachunku bankowym lub kredyt).

Dofinansowanie w postaci grantu na montaż/instalację systemu fotowoltaicznego może zostać udzielone jeśli:

  1. dotyczy budynku jednorodzinnego;
  2. energia wyprodukowana z dofinansowanego systemu przeznaczona będzie tylko na potrzeby gospodarstwa domowego;
  3. budynek jednorodzinny  wyposażony jest w instalację trójfazową;
  4. budynek jednorodzinny jest użytkowany legalnie w rozumieniu prawa budowlanego;
  5. zostanie zapewnione stabilne łącze internetowe;
  6. moc znamionowa instalacji mieści się w przedziale od 3 kWp do 10 kWp;

Premiowane będą następujące projekty, które dotyczą instalacji fotowoltaicznych:

  • posadowionych na dachu budynku jednorodzinnego;
  • których moc wynosi od 4,5 kWp do 6 kWp;
  • w ramach których planowana jest podwyższona efektywność wytwarzania energii;
  • których moc zostanie dopasowana do zapotrzebowania na energię elektryczną gospodarstwa domowego;
  • dla których została/zostanie wykonana instalacja odgromowa.

UWAGA: Szczegółowe informacje, (w tym kryteria oceny wniosków, czy wzór wniosku) zostaną zawarte w Regulaminie Konkursu, którego ogłoszenie planowane jest w listopadzie 2017 r.

Ogłoszenie konkursu poprzedza etap przygotowawczy:

Krok 1.
INFORMACJE O PROJEKCIE
Więcej informacji dostępnych jest po adresem: www.pv-projekt.pl

Krok 2.
WSTĘPNA OCENA ZGODNOŚCI Z ZASADAMI PROJEKTU
Dokonasz jej w oparciu o listę podstawowych zagadnień oraz przy wsparciu pracownika Gminy w Punkcie Informacyjnym.

Krok 3.
WSTĘPNA OCENA TECHNICZNA
Pracownik Gminy pobierze informacje w celu umówienia eksperta ds. fotowoltaiki; wizyta dotyczy wstępnej oceny technicznej.

Krok 4.
Czekaj na kontakt (max. 3 dni) od eksperta ds. fotowoltaiki, który przeprowadzi wstępna wizję lokalną i ocenę uwarunkowań technicznych Twojego budynku jednorodzinnego.

Krok 5.
KONCEPCJA TECHNICZNA
Jeśli podstawowe warunki techniczne będą spełnione, zamów wykonanie Koncepcji Technicznej Twojego systemu PV.

Zachęcamy tych z Państwa, którzy nie mieli okazji być na spotkaniu informacyjnym, do pobrania ankiety w Punkcie Informacyjnym Urzędu Gminy lub ze strony pv-projekt.pl, a następnie wypełnienie, podpisanie i złożenie albo w Punkcie Informacyjnym w gminie, albo zeskanowanie (ew. zrobienie zdjęcia) i przesłanie na adres projektu: pv-projekt@fea.pl

Jeśli nie wypełniłeś ankiety, a chciałbyś umówić wizytę eksperta ds. fotowoltaiki:

Wybierz eksperta:

Wyślij na jeden z wyżej podanych adresów, maila o standardowej treści:

„Jestem zainteresowany uzyskaniem wsparcia ze strony eksperta PV w zakresie ustalenia czy mój budynek jednorodzinny zapewnia wyjściowe warunki dla zastosowania technologii fotowoltaicznej. Proszę o kontakt w tej sprawie.

Jednocześnie wyrażam zgodę, na podstawie przepisu art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 922 z dnia 13 czerwca 2016 r.), na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb ustalenia możliwości racjonalnego zastosowania technologii fotowoltaicznej w moim domostwie oraz procesu realizacji projektu: „Regionalny Program Energetyki Prosumenckiej – mikroinstalacje fotowoltaiczne w budynkach jednorodzinnych na terenie wybranych gmin Dolnego Śląska”

Po przesłaniu wiadomości, ekspert powinien odezwać się do Pana/Pani w terminie nie dłuższym niż 3 dni w celu ustalenia terminu wizyty.

DO POBRANIA – Ankieta E-B_v.25.10.2017_KB_SKR

Informacje urzędowe

Zarządzenia Wójta Gminy Lubin

w sprawie wynajęcia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Lubin Z1526

Zobacz więcej

Nasi partnerzy